Posted in 5-րդ դասարան, Առցանց ուսուցում

Առցանց ուսուցում(մարտի 30-մայիսի 22).5-րդ դասարան

Մայիսի 22.Տեսակապ 17

Ինքնաստուգում ամբողջ նյութի վերաբերյալ

Արդյունքներ

 

 

Մայիսի 21.Տեսակապ 16

Թվաբանական գործողություններ խառը թվերով

Տնային և առցանց քննարկվող առաջադրանքներ

 

Մայիսի 15.Տեսակապ 15

Խառը թվերի համեմատումը

Առցանց քննարկվող և տնային առաջադրանքներ

 

Մայիսի 13.Տեսակապ 14

Խառը թվեր

Տեսանյութ՝

Առցանց քննարկվող և տնային առաջադրանքներ

 

Մայիսի 8.Տեսակապ 13

Կոտորակների բաժանումը

Առցանց քննարկվող և տնային առաջադրանքներ

 

 

 

Մայիսի 6.Տեսակապ 12

Կոտորակների բազմապատկումը

Առցանց քննարկվող և տնային առաջադրանքներ

 

 

Մայիսի 1.Տեսակապ 11

Ինքնաստուգում

Արդյունքներ

 

 

Ապրիլի 29.Տեսակապ 10

Կոտորակների հանումը

Առցանց քննարկվող և տնային առաջադրանքներ

 

 

Ապրիլի 22.Տեսակապ 9

Կոտորակների հանումը

Տեսանյութ՝

Առցանց քննարկվող  և տնային առաջադրանքներ

 

Ապրիլի 21.

Կոտորակների համեմատումը

Առաջադրանքների փաթեթ

 

Ապրիլի 20.Տեսակապ 8

Կոտորակների համեմատումը

Առցանց քննարկվող  և տնային առաջադրանքներ

 

Ապրիլի 17.

Կոտորակների գումարումը

Առաջադրանքների  փաթեթ

 

 

Ապրիլի 15.Տեսակապ 7

Կոտորակների գումարումը

Տեսանյութ՝

Առցանց քննարկվող և տնային առաջադրանքներ

 

 

 

Ապրիլի 13.Տեսակապ 6

Կոտորակներն ընդհանուր հայտարարի բերելը 

Առցանց  քննարկվող և տնայինառաջադրանքներ

 

 

Ապրիլի 10.Տեսակապ 5

Կոտորակներն ընդհանուր հայտարարի բերելը 

Տեսություն՝

Եթե կոտորակների հայտարարները հավասար են, ապա ասում են, որ կոտորակներն ունեն ընդհանուր հայտարար:
Օգտվելով կոտորակների հիմնական հատկությունից՝ տրված կոտորակները կարելի է այնպես փոխել, որ դրանք ունենան հավասար հայտարարներ: Այդ դեպքում ասում են, որ կոտորակները բերվում են ընդհանուր հայտարարի:
Օրինակ
Եթե 3/4 կոտորակի համարիչն ու հայտարարը բազմապատկենք 3-ով, իսկ 5/6 կոտորակի համարիչն ու հայտարարը՝ 2-ով, ապա նրանք կբերվեն ընդհանուր հայտարարի, որը 12-ն է՝
3/4=(33)/(43)=9/12  և  5/6=(52/(62)=10/12
Այն թիվը, որով պետք է բազմապատկել կոտորակի համարիչն ու հայտարարը, որպեսզի ստացվի նոր հայտարար, կոչվում է լրացուցիչ արտադրիչ:
Վերևի օրինակում 3/4-ի լրացուցիչ արտադրիչը 3-ն է, իսկ 5/6-ինը՝ 2-ը:
Այսպիսով՝ կոտորակները ընդհանուր հայտարարի բերելու համար պետք է կատարել հետևյալ քայլերը: 
1. Գտնել տրված կոտորակների հայտարարների որևէ ընդհանուր բազմապատիկ, որն էլ կլինի ընդհանուր հայտարարը:
2. Գտնել յուրաքանչյուր կոտորակի լրացուցիչ արտադրիչը:
3. Յուրաքանչյուր կոտորակի համարիչն ու հայտարարը բազմապատկել իր լրացուցիչ արտադրիչով:

Առցանց  քննարկվող և տնային առաջադրանքներ

 

 

 

Ապրիլի 9.

Սովորական կոտորակների հիմնական հատկությունը և նրանց հավասարության պայմանը

Առաջադրանքների փաթեթ

 

 

Ապրիլի 8.Տեսակապ 4

Սովորական կոտորակների հիմնական հատկությունը և նրանց հավասարության պայմանը

Տեսություն՝

Դիտարկենք այս երեք նկարները, որոնցում կանաչով ներկված է շրջանի կեսը:
Новый точечный рисунок (3).bmp
Առաջին նկարում ներկված է շրջանի 1/2-ը, երկրորդում՝ 2/4-ը և երրորդում՝ 4/8-ը:
Բոլոր երեք կոտորակները իրար հավասար են՝ 1/2=2/4=4/8, բայց դրանց համարիչներն ու հայտարարները տարբեր են: 
Նկատենք, որ առաջին կոտորակի համարիչն ու հայտարարը 2 անգամ փոքր են երկրորդի համարիչից և հայտարարից, իսկ երրորդ կոտորակի համարիչն ու հայտարարը 4 անգամ մեծ են առաջինի համարիչից և հայտարարից:
Այսինքն՝ 1/2=(2:2) / (4:2)=(4:4)/(8:4) կամ 4/8=(22)/(42)=(14)/(24)
Սովորական կոտորակների հիմնական հատկությունը
Եթե կոտորակի համարիչն ու հայտարարը բազմապատկել կամ բաժանել միևնույն բնական թվով, ապա կստացվի տրված կոտորակին հավասար կոտորակ:
Կոտորակի համարիչի ու հայտարարի բաժանումը միևնույն զրոյից տարբեր թվի, կոչվում է կոտորակի կրճատում:
Օրինակ
12/16=(12:4)/(16:4)=3/4
Երկու սովորական կոտորակներ իրար հավասար են, եթե առաջին կոտորակի համարիչի և երկրորդ կոտորակի հայտարարի արտադրյալը հավասար է  առաջին կոտորակի հայտարարի և երկրորդ կոտորակի համարիչի արտադրյալին:
Օրինակ
235=70=7102/7=10/35

Առցանց  քննարկվող և տնային առաջադրանքներ

 

 

Ապրիլի 6-7.

Ընտանեկան նախագիծ

 

 

Ապրիլի 3.

Բաժինների գումարումը.Սովորական կոտորակներ

Առաջադրանքների փաթեթ 1

 

Ապրիլի 2.Տեսակապ 3

Բաժինների գումարումը.Սովորական կոտորակներ

Տեսանյութ 1.

Տեսանյութ 2.

Առցանց քննարկվող և տնային առաջադրանքներ

 

 

 

Մարտի 30.Տեսակապ 2

Սովորական կոտորակներ(Բաժիններ)

Սովորական կոտորակի գաղափարը

depositphotos_35003185-stock-photo-peeled-tangerine-or-mandarin-fruit-w270

Կեղևահանած մանդարինն ունի 9 բաժինՅուրաքանչյուր բաժին կազմում է մանդարինի 1/9 մասը:

mandarine-w326

Անին կերավ երկու բաժին կամ մանդարինի 2/9-ը:

Այս տեսքի՝ 2/9 գրառումը անվանում են սովորական կոտորակ: 2 թիվըորը գտնվում է կոտորակի գծից վերև(քանի որ բլոգում չի ստացվումես / եմ կոտորակը նշանակելդուք համարեք 9-ը ներքևում, 2-ը վերևում), կոչվում է կոտորակի համարիչիսկ 9 թիվըորը գտնվում է կոտորակի գծից ներքևկոչվում է կոտորակի հայտարար:

Կոտորակի համարիչը գրում են գծից վերևիսկ հայտարարը՝գծից ներքև:

Հայտարարը ցույց է տալիսթե քանի՞ բաժին կաիսկ համարիչըթե քանի՞ բաժին է վերցված:

Եթե համարիչն ու հայտարարը հավասար ենապա կոտորակը հավասար է մեկի (ամբողջ է): Եթե վերցնել մանդարինի բոլոր ինը բաժինները կամ ինը իններորդըապա վերցրած կլինենք ամբողջ մանդարինը (մեկ մանդարին):  

9/9=1

Օրինակ

Որոշենքթե պատկերի ո՞ր մասն է ներկված կանաչ գույնով:

Լուծում: Պատկերը բաժանված է 5 հավասար մասի՝ 5-ը կոտորակի հայտարարն էՆերկել են 3 մաս՝ 3-ը կոտորակի համարիչն է:

Պատասխան՝ ներկել են պատկերի 3/5 մասը:  

Տեսանյութ՝

Առցանց քննարկվող և տնային առաջադրանքներ

 

Հարցերի դեպքում գրել՝ arshakmartirosyan@mskh.am հասցեին

Հեղինակ՝

Բարև Ձեզ: Ես Արշակ Ռազմիկի Մարտիրոսյանն եմ: Ծնվել եմ Սյունիքի մարզի գ. Հարթաշենում: Ավարտել եմ ԵՊՀ Ինֆորմատիկա և կիրառական մաթեմատիկա ֆակուլտետի բակալավրիատը և մագիստրատուրան: Սիրում եմ թե՛ մաթեմատիկան, թե՛ ծրագրավորումը: Ինչպես ասել է Գաուսը՝ Նա ով մաթեմատիկա չգիտի չի կարող որևէ այլ բան իմանալ և նույնիսկ չի կարող իմանալ իր տգիտությունը: Այնպես, որ եկեք սովորենք մաթեմատիկա:

Թողնել պատասխան

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Փոխել )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Փոխել )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Փոխել )

Connecting to %s